Subject: AS Tartu Agro maaküsimus
From: "info - MKM" <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Thu, 21 Aug 2025 08:38:47 +0300

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, August 19, 2025 11:58 AM
To: Erkki Keldo - MKM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: AS Tartu Agro maaküsimus

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Saatsin minister Terrasele allpoololeva kirja ning kuna põllumajandusmaa 
valitsemine eeldab REM-i ja MKM-i koostööd, edastan sama kirja ka Teile.

Meie kohtumisest 17.aprillil 2025 on möödunud 4 kuud. Vahepeal ei ole meile 
teadaolevalt edasiliikumist olnud või ei ole seda meile edastatud. Küsin, 
kas saan omalt poolt midagi täiendavalt teha, et jõuda lepinguni?

Jätkuvalt on meil taustaks väidetav riigiabi teema. Oleme pöördunud viie 
Eesti panga poole laenusaamiseks väidetava riigiabi tagastamiseks, kuid kõik 
vastused on olnud eitavad ning peapõhjusena tuuakse välja maarendilepingu 
ebaselgus.  Pangakõlbmatus häirib tugevalt ka meie igapäevaelu jooksvate 
küsimuste finantseerimisel.

Lisaks oleme sunnitud ostma väidetava riigiabi tõttu erimärgistatud 
diiselkütuse asemel tavalist diislit, mille maksumus on 41% kallim 
erimärgistatud diiselkütusest. Aastane lisakulu on meile seetõttu tänastes 
hindades 180 000 eurot.

Probleemi mittelahendamine viib meie ettevõtluse hävitamiseni, mis tähendab 
110 inimesele töökoha kaotust ja 2500-pealise piimakarja likvideerimist, 
lisaks on küsitav biogaasi tootmise jätkamise mõistlikkus Ilmatsalus. 
Aafrika sigade katk on juba vähendanud biogaasi tooraine baasi (hävitatud on 
ligi 2000 siga).  On arusaamatu, et meie aastakümnete pikkune töö ei ole 
võimuorganite poolt väärtustamist väärt.

Meie igapäevaelu normaliseerumiseks on hädavajalik kiirelt kokkuleppele 
jõuda.

Koostööd soovides

Andres Härm

juhataja

AS Tartu Agro

tel: 5049958